Super Bowl-reklamerna

Parisa Amiri 15:22 6 Feb 2013

En "?"-reklam från Volkswagen där en amerikan av någon anledning pratar med jamaicansk dialekt (<- ska tyda på care free), en Axe-reklam där en hunkig badvakt räddar en kvinna i nöd och boxar en haj till döds på vägen, en Jeep-reklam med Oprah som voice over där man spelar på the troops (KACHING!!!!!!). Det är förstås Super Bowl-ads, som är otroligt påkostade rent budgetmässigt men utförandet kan vara rakt av deprimerande med de enkla poängerna och det nästan tvångsmässiga cementerandet av könsroller. Lex "sälj grej med tjej" som marknadsavdelningar på diverse teknik-, dryck- och bilföretag ÄLSKAR!

Jag kan meddela att det inte bara var piss i år. Här är några favoriter:

"Does it make you uncomfortable when I use the word dongle?". Amy härjar på Best Buy. Hon lyckas vara med i en hyperkommersiell reklam utan att behöva kompromissa bort humorn.

Seth Rogen och Paul Rudd i denna reklamklassiker: filmat spånmöte. 

Genusvetare! Nytt redskap för att befria människor från könsstereotyper: Doritos. 

Blir förvånad över att Coca-Cola ens behöver göra reklam, ärligt talat. Samma sak med Apple. 

Huu, här svällde hjärtat. Taco Bell ger oss den anti-depressiva versionen av Hanekes åldringsfilm Amour. 

Fler blogginlägg från Parisa Amiri