Vad i helvete, Tallink?

Parisa Amiri 16:06 4 Mar 2014

"När vi klär upp oss klär vi av oss :-)". Åh, vad jag önskar att det bara var smileyn i reklamen som gav mig äckelkänslor.

Den exploaterade, sexualiserade kvinnokroppen som bihang och kommersiell krycka borde inte ens förvåna, än mindre uppröra, mig längre. Sitter jag och äter på restaurang måste jag finna mig i att avklädda kvinnor hänger på väggarna som "konst". Åker jag tunnelbana måste jag tydligen också finna mig i att även i den offentliga miljön se en kvinna i string och strass-behå. 

Att Tallink Silja Line försöker locka kunder med en nästan fullständigt avklädd kvinna under ett brasilianskt karnevalflagg är bara för lågt. Är det ingen som vill åka för taxfreen och Alcazar längre?

Kort efter att jag fotat Tallinks reklam i tunnelbanan gick jag förbi den här affischen på väg till kontoret. Haha, tror ni att ni har hittat ett legitimt kryphål i just det brasilianska temat? Karneval = få exponera lättklädda kvinnor utan eftertanke? 

Give it a rest. 

Fler blogginlägg från Parisa Amiri