The Future Remixed

15:34 24 May 2000
Incognito representerar för mig den svagare sidan av Talkin' Loud, som fortfarande kan sägas vara den jazziga klubbmusikens viktigaste skivetikett. Incognito är lite väl "adult-oriented", lite väl retro, en av de där grupperna vars samtliga hits är försiktigt uppdaterade covers. Just därför har de allt att vinna på att låta några av de senaste årens viktigaste dansmusikproducenter göra nya, betydligt mer moderna, versioner av låtarna från senaste albumet [I]No Time Like the Future.[/I] Så på [I]The Future - Remixed[/I] får vi Masters At Works välkända version av [I]Nights Over Egypt [/I](ursprungligen en Dexter Wansel-produktion med The Jones Girls på Philadelphia International). Av samma låt gör MJ Cole den mest musikaliska UK-garagen. Ski, Tom Middleton, Spacek, Jazzanova och U.F.O gör sina versioner av Londons eklektiska, multikulturella klubbmusik, men de bästa spåren kommer från andra sidan Atlanten, där Blaze fortsätter på samma spår som i [I]Season of Love[/I] i sin instrumentala afro-house-version av [I]Fearless.[/I] Kenny Dope freakar [I]Mystic Brew-[/I]basgången i [I]Wild and Peaceful.[/I] Men bäst av alla är ändå Carl Craigs några år gamla version av [I]Out of the Storm,[/I] över tio minuter vacker, okategoriserbar, tidlös musik som aldrig kommer att sluta spelas på klubbar som [I]That's How It Is.[/I] Om man, som jag, tycker att Incognito behöver en injektion av äkta (post)-modernism, för att kunna stå för sitt prat om framtiden, så är [I]The Future - Remixed[/I] helt rätt sammanhang för att man ska kunna ta till sig deras musik. Även om det nu är dåtiden och möjligtvis nutiden snarare än framtiden som blir ommixad.