WWE Wrestlemania 21

13:36 27 Jun 2005
Jag älskar wrestling. Det är som en såpa för män. Alla personligheter har olika band och konflikter uppstår när vänskap bryts. Då får man dessutom en god anledning till att ge varandra ett kok stryk i ringen. Handlingen byggs upp i de vanliga avsnitten som går på tv (dock tyvärr inte på ZTV längre, vilket om man bortser från Champions League nu gör den kanalens existens lika meningslös som TTA) för att sedan kulminera i uppgörelser som endast sänds via pay-per-view. Den största uppgörelsen av dem alla är det årligt återkommande Wrestlemania där de stora mästerskapsmatcherna avgörs under dramatiska former. Spelet [I]WWE Wrestlemania 21[/I] bygger på just den galan. Man kan skapa sin egen brottare och bygga en karriär som leder in på en väg mot höjdpunkten Wrestlemania. Under spelets gång skapas intriger och matcherna avbryts av fånar som Captain Charisma som jag lyckats reta upp i ett tidigare skede. Tyvärr är spelet snudd på ospelbart. Karaktärerna ser ut att stampa på marken och inte på stackaren som ligger på rygg. Det är extremt ryckigt. Utan något naturligt flyt skapas aldrig något momentum vilket gör att matcherna känns som en hackig skiva som hoppar i låten. Brottarna ser ut som plastiga leksaksfigurer. Den gamle veteranen, tillika playboyen Ric Flair, ser ut som en 20-åring med en pensionärs huvud. Verklighetens Wrestlemania är höjdpunkten på wrestlingåret, men spelet [I]WWE Wrestlemania 21[/I] är värre än barnyardwrestling med lönnfeta amatörbrottare. Pay-for-not-playing borde pryda omslaget. Vill du uppleva ett riktigt bra wrestlingspel som får dig att skrika WOOO! ska du hellre kika in [I]WWE Smackdown[/I] vs [I]Raw [/I]till Playstation 2. Det släpps dessutom i platinumutgåva, vilket betyder att man kan komma över det för en billig hacka.
Plattform:

Fler spelrecensioner