Premier Manager 2005-2006

11:39 23 Sep 2005
Max har flyttat. I alla fall om jag kör ett "annat" managerspel på dator. För då hade Porto köpt honom för länge sen. Så bra är han. Men inte i det här spelet för det lider nämligen av brist på ligor. Bara de fem största ligorna finns med. Engelska, tyska, italienska, spanska och andra engelska divisionen. Ja och franska också. Sen är spelet rätt fult, om managerspel nu kan vara det. Fast sånt spelar ingen roll. Alla vet ju att fotboll är roligt. Det är också givande för ens intelligens med sitt taktiska upplägg. Just därför är managerspel sjukt kul och sjukt beroendeframkallande. Jag vet inte hur många som sumpat sina studier eller arbeten genom att sitta nätter och lägga upp träningar, köpa spelare och få en balanserad ekonomi i sin klubb. [I]Premier Manager[/I] är ett konsolspel och därför lite annorlunda. Man har små chattar med exempelvis klubbledningen och spelare vid köp och det är lite annorlunda kontroll. Under match måste man se hela matchen, i 2D, och det går inte att hoppa över eller välja att se typ mål och viktiga händelser. Som är lite tråkigt va. Fast man ska titta för det ska tydligen vara bra att göra massa formationsbyten, fler än Svennis under ett kval, på en match enligt manualen. Nåt man gör för att få tiden att gå fortare. Tyvärr hjälper det inte mot laddningstiderna som spelet berikats med. Nä. Så länge det finns bättre alternativ till datorn ser jag ingen anledning att välja det [I]Premier Manager[/I]. Det som gör att man kunde ge spelet en chans är att man kan bära det med sig då det finns till GBA. Något som kan va riktigt farligt då det kan bli beroendeframkallande. Fast den versionen har jag inte testat så jag det är väl en spekulation i klass med Wernersson från mig.
Plattform:

Fler spelrecensioner