Reklam

Spelet som IKEA hatar (och så det Björn Borg älskar)

Michael Gill 13:13 30 Jan 2015



Svensk design dess marknadsföring, va?

Höme Improvisåtion, så heter en snabbt prototypad och helt spelbar liten indiepärla jag snubblade över idag. Det går i korta drag ut på att försöka montera ihop IKEA-möbler. Det är gjort med ungefär lika hög seriositetsgrad som Surgeon Simulator – och det är ungefär lika svårt att få saker att passa ihop på slutet. Bordet Börk borde liksom inte vara supersvårt att bygga. Men på något sätt slutar det alltid med att ena bordsbenet är tre meter längre än resten.



First Person Lover är ett gamerflörtande reklamspel från Björn Borg. Här är tanken att du, en vältränad man/kvinna helt klädd i Björn Borg-under- samt överkläder, ska befria hatande människor från sina arga känslor. Det gör du med en pusspistol. Och en befriad, älskande människa måste naturligtvis också kläs i Björn Borg-kläder. Då blir de färgglada, muntra och struttar runt som idioter på stan. Reklamkampanjen har bland annat innehållit presentationsvideor som gjort sig lustig över spelmässefenomenet samt knutit till sig esportproffset Christopher Alesund.



Personligen hade jag ju roligast med Höme Improvisåtion (som du kan ladda ner här), men vill du testa First Person Lover gör du det här.

Läs mer

SPEL: Michael Gill

När din boy i spelbukten, Nöjesguidens spelredaktör Michael Gill, växte upp fick han inte spela tv-spel. Men det har han tagit igen med råge. Som utbildad kulturjournalist har han inte bara skrivit om spel i hela sitt yrkesverksamma liv, han har också wallraffat på insidan av branschen.

I bloggen kommer Michael Gill gå Nöjesguiden på SpelbranscHen. Här kommer ni hitta spelen ni inte visste fanns och vinklarna ni alla längtat efter. Eftersom Gill does what Nintendon't.

Håll er uppdaterade!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla