Scrolla ner för att komma till sajten

_IDIOTSÄKRA REGLER INFÖR BEACH 2013 (EJ SKÄMT) - HUR VI LURAR SATS-SYSTEMET

Brita Zackari 15:30 7 Jan 2013

Eftersom mina träningsrelaterade inlägg har varit några av mina mest lästa under 2012 tänkte jag skriva lite mer om sånt under 2013 - ni går tydligen igång på den skiten? 

Hej det är jag, är ni mätta efter julborden och nyårssupén och matso-ball soup och eh, kan inga fler Hanukkah-rätter? Nu när allt det är över har högtids-turen kommit till alla som jobbar inom sekten SATS som i dag firar sin bästa dag, nämligen Alla som nyårslovat att dom ska börja nytt liv på måndag-dagen. Dom har inte så mycket fokus på ätning på sin högtid, utan mer "kundvård" och har bergis anställt några extra praktikanter, kallat hem säsongsarbetare från SATS Verbier och samlat trupperna och sagt "guys, nu är det några hektiska veckor, men bit ihop, dom är över alldeles strax för snart slutar folk med att börja träna och vi kan återgå till att bara casha in deras medlemsavgifter". Så funkar det ju, det vet man om man både varit den personen som lagt av efter tre veckor (*har*), eller varit en sån som tränat regelbundet alltid (*är nu*) för då vet man att man håller sig borta från sats en liten stund tills fria vikter-hörnan är fri från stretchande människor som inte lärt sig än.

Men, kära lärjungar, ni kommer inte vara dom som slutar träna efter några veckor, för ni har ju den idiotsäkra formeln för att få träningen att funka, så vi kan lura systemet och göra alla gym överbefolkade alltid (eh, det här är..ev nåt jag kommer få ångra). Om ni liksom jag ibland inte ids klicka på länkar kan jag dra igen vad det i runda slängar gick ut på:

 

BRITAS REGLER FÖR ATT FORTSÄTTA TRÄNA

1. Det viktigaste är att en tar sig till gymet - väl där får en göra whatever

Efter ett repriserat Friends-avsnitt eller två i loungen i omklädningsrummet (att den finns ens??) börjar man automagiskt känna sig träningssugen pga känns ganska larvigt att sitta där och glo.

2. En FÅR fuska 

Det ska inte kännas helt oöverstigligt, huvudsaken är att man är stolt över sig själv. Personligen orkar jag mer om jag har ett rimligt mål och inte försöker ha ihjäl mig själv. (Ps. rätt sämst sätt att döda sig själv om man skulle)

3. Minns inte den tredje regeln (nu heller)

Jag TROR den är att jag får en belöning när det är klart, inte om sex veckor, nu idag efter passet.  Tips på belöning ifall ni är dåliga på att ge er själv såna:

 

- nya avsnittet av New Girl/Parks/Girls (IIIH säsong två snart)/nån bra film

- öl. Alltså öl smakar extra gott efter träning. Påminn mig om att prata med nån expert om ifall det är dåligt att dricka öl efter träning, förresten!

- bastu! Bastu är typ standard på många gym. Unnar alla lite mer tid i bastun, utom du som bastar med (hudfärgade) trosor på Sats Odenplan, dig unnar jag lite skönare inställning till nakenhet

- bra träningskläder. A, exakt, första träningspasset ever får du gå dit i gammal fotbollsskola-t-shirt och noppiga tights, men direkt efter du gjort det får du surfa in här och beställa lite sköna lifestyle-träningskläder. Och hallå du behöver inte konsumera för att finnas, men ett litet kläd då och då är väl rimligt.

OBS VIKTIGT NYÅRSRELATERAT:

Även om ni inte tränar så vill jag att ni lovar mig det här: lova inte, jag upprepar INTE, er själva att börja banta. Det finns liksom väldigt lite bra som kan komma ut av det. Och om ni absolut måste lova er själva det pga medicinska skäl för att kroppen kommer paja annars, lova mig att ni läser det här först --> Lite om maten. 

Ok?

 

 

Lämna en kommentar, bild eller gif här

6 kommentarer

  1. Bild för Elun
    Elun

    Asså öl efter träning = tr00 WIN. Jag kan inte tänka mig att det är dåligt, det är ju typ kalorier och stärkelse och grejer, precis det kröppa behöver.

  2. Bild för A
    A

    Älskar att du använder din blogpower på detta vis. Älskar ditt sista stycke (eller ja näst sista om man ska va petig och räkna ditt sista lilla "ok" som ett sånt) SÅ mycket. Fina person! Alltså FINA PERSON.

  3. Bild för L
    L

    Om du får för dig att utmana Kalle och hans nyårsköftare så är jag på. skål!

  4. Bild för L
    L

    OM du får för dig att utmana Kalle och hans nyårsköftesdeltagare så är jag på. Skål!

  5. Bild för McGirt
    McGirt

    @ELUN: Öl/sprit efter träning är kontraproduktivt så in i helvete. Det hämmar proteinsyntesen och ska alltid undvikas. Finns en miljard artiklar och studier om detta.

  6. Bild för Ilka
    Ilka

    Matso-ball soup äter man till Pesach (påsk), på Chanukkah äter man saker stekta eller friterade i olja, exempelvis potatisplättar (latkes) eller munkar (sufkaniot). Happy holidays!

Fler blogginlägg från Brita Zackari

SENASTE FRÅN ALLA BLOGGAR

23/9
Tisdagslistan.
23/9
Trodde inte det kunde bli grabbigare? Colin Farrell och Vince Vaughn intar True Detective
23/9
Q&A 230914
23/9
Göran Greider är Björn Ranelid
23/9
P: Recension av Kendrick Lamar "i" - Can I get an Amen?
23/9
Tisdapp!
23/9
Är Kendrick Lamars nya singel en för musikhistorien eller bara en sketch?
23/9
Finally
23/9
Versace SS15 (och frågor om genus)
23/9
"Det finns ingen sexism i tv-spel" säger antifeministisk forskare. Typ.
23/9
Ikväll börjar "Djävulsdansen" på SVT, en dokumentärserie om medberoende
23/9
Jag har skaffat en liten chihuahua
23/9
Britney Spears skulle aldrig ha dissat dessa briljanta demos från Blood Orange
23/9
Modellpojkar - RECENSION
23/9
5inist: by popular demand!
22/9
ORUP 4-EVER del 2
22/9
Recension av The Sims 4
22/9
Känner mig "het" som har lyssnat på podd
22/9
Blue Ivy är urgullig medan Beyoncé och Jay Z framför någon låt i detta klipp från On The Run
22/9
Mapei Hey hey - låt för låt
22/9
PRADA SS15
22/9
Välkommen att praktisera på Nöjesguiden.se
22/9
Promenad med Karins Konstgrepp och Sara
22/9
Så. Jävla. Obehag. Ligt.
22/9
Att fånga ett äpple
22/9
ANALYS av "nya" Mello!!!
22/9
Åh förlåt, jag måste ha somnat
21/9
Jag kan ha sonens tröjor nu
21/9
ORUP 4-EVER
21/9
De absolut sjukaste 8 minuterna du kommer ha i ditt liv