Spotify lanserar sin nya svarta look

Hannes Lundberg Andersson 14:08 2 Apr 2014


För enkelhetens skull: gamla mobilversionen till vänster, den nya till höger.

Nu lanserar musikjätten Spotify sin nya svarta design. Med vit och lite rundad text över svart bakgrund ska den uppdaterade musikströmmaren andas modernitet.

Förutom den rent estetiska förändringen har tjänsten kompletterats med funktioner som ska göra användandet smidigare, bland annat med nya funktionen Your Music som gör det enklare att spara spellistor. Även sökfunktionen har uppdaterats, skriver du in bokstaven "H" dyker populära förslag som Aviciis "Hey brother" eller Pharrells "Happy"  upp. Vi försöker bortse från att Jay-Z blir bokstavens "Top Result" med förevändningen att tidiga buggar inte är ovanligt.

Att artister, album och spår delas upp i olika sektioner när du söker är nu historia, du får ditt resultat ihopbakat även med spellistor och profiler. Troligtvis smidigt, samtidigt vet alla med lite sämre nätverksuppkoppling att det kan dröja att ladda all information.

Kortfattat känns det som att Spotifys senaste uppdatering sedan införandet av "Discover"-funktionen har lyckats väl. Den känns inte alltför jobbig, så som uppdateringar brukar göra. Den mer digitala looken är absolut framgångsrik, men hade det skadat med lite färg?

Spotifys nya design och funktioner kan användas först när du uppdaterat i din dator eller mobil. 

Stad: 
Kategori: 
Se alla artiklar om: 

Fler artiklar

Drömjobb: Michelle Kadir

"Gäller att veta vad man vill när man är en nyutexaminerad 23-årig kvinna med annorlunda namn och mörkt hår"– Michelle Kadir om drömjobbet.