Erikshjälpen synliggör trafficking med #intetillsalu

Frida Salomonsson 11:18 24 Apr 2014

Nyligen startartade Erikshjälpens nya kampanj Inte till salu för att skapa medvetenhet om den svåra traffickingsituationen i Benin. Med folkkära ambassadörer och ett viktigt budskap hoppas Erikshjälpen på spridning av kampanjen.

Hos Inte till salu finns filmer där ambassadörerna Jill Johnson, Malena Ernman, Kim Cesarion, Disa Östrand och Miss Li lånar ut sina röster för att berätta utsatta barns historier. Filmer som de hoppas ska spridas på sociala medier under hashtaggen #INTETILLSALU. På siten kan du även själv bidra till att skapa bättre chanser för ett liv i trygghet för barnen i området.

Under Eriksdagen den 26 april gick dagskassorna från Erikshjälpens samtliga butiker raka vägen till arbetet i Benin. Kampanjen drivs vidare fram till den 31 maj.

I Benin är trafficking ett omfattande samhällsproblem, där över 40 000 barn säljs årligen till större städer och grannländer för hårt arbete inom en mängd olika sektorer. Läs mer om situationen här.

Stad: 
Kategori: